צ’אנג גה וואנג הויזן: בריאות הנפש והצמיחה של ילדים

【צפה בתעודת】בריאות הנפש של ילדים היא חלק חשוב מהצמיחה הבריאה של הילדים.עם השינויים המתמשכים בסביבה החברתית, לחץ חיצוני יותר ויותר גורמים משפיעים מאיימים על בריאותם הנפשית של ילדים.מאמר זה יבחן עמוקות את חשיבות בריאותם הנפשית של ילדים, משפיעים על גורמים, בעיות נפוצות, אסטרטגיות מניעה והתערבות ומטרתה לספק מידע עזר יקר ערך להורים, אנשי חינוך ואנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש לילדים.

אחדחשיבות בריאותם הנפשית של ילדים

1. התפתחות רגש ומיומנויות חברתיות

ילדים עם בריאות הנפש נוטים יותר ליצור ביטוי רגשי חיובי ויכולת ויסות.בנוסף, בריאות נפשית טובה עוזרת גם לילדים לפתח את היכולת של אמפתיה, רוח שיתוף פעולה וקונפליקט.

2. שיפור היכולת של יכולת קוגניציה ויכולת למידה

ילדים עם בריאות הנפש מתמקדים לעתים קרובות בחשיבה מרוכזת יותר, פעילה יותר וסקרנות וחקירה חזקה יותר.נהפוך הוא, בעיות פסיכולוגיות כמו חרדה ודיכאון עלולות להפריע לתהליכי הלמידה של ילדים, ולהשפיע על יכולת הזיכרון, תשומת ליבם ויכולת פתרון הבעיות שלהם.

3 .. טיפוח התנהגות והרגל

ילדים עם בריאות הנפש נוטים יותר לפתח הרגלי חיים חיוביים ומודלים התנהגותיים, כמו לוחות זמנים רגילים, תזונה סבירה, פעילות גופנית בינונית וכו ‘.הרגלי התנהגות טובים אלה אינם מועילים רק לבריאות הילדים, אלא גם הניחו את הבסיס לחיי החברה העתידיים שלהם.

4. 4 .. למנוע מחלה פסיכולוגית

ילדות היא שלב קריטי בהתפתחות פסיכולוגית ותקופה חשובה למניעת מחלות פסיכולוגיות.על ידי שימו לב וקידום בריאות הנפש של ילדים, הם יכולים להפחית ביעילות את הסיכון שלהם למחלות פסיכולוגיות בעתיד.

שתייםגורמים המשפיעים על בריאותם הנפשית של ילדים

1. סביבה משפחתית

הסביבה המשפחתית היא גורם משפיע חשוב בבריאות הנפש של הילדים.משתלת ההורים, האווירה המשפחתית, יחסי הורה -ילד וכו ‘תשפיע על ההתפתחות הפסיכולוגית של ילדים.לדוגמה, אווירה משפחתית דמוקרטית והרמונית תורמת לילדים ליצירת מצב פסיכולוגי בריא, והסביבה המשפחתית האדישה והסכסוך עלולה להוביל לבעיות פסיכולוגיות אצל ילדים.

2. חינוך בית ספרי

שיטות חינוך בבתי ספר, מערכות יחסים בין מורים ותלמידי כיתה הם גם גורם חשוב המשפיע על בריאותם הנפשית של הילדים.לחץ למידה מוגזם, בריונות בקמפוס והערכות שליליות של מורים עשויים להשפיע לרעה על פסיכולוגיה של ילדים.

3 .. סביבה חברתית

מידע תקשורתי, אווירה קהילתית ותרבות חברתית בסביבה החברתית ישפיעו על הפסיכולוגיה של הילדים.כיום שיטפון המדיה החברתית ומידע הרשת מקל על ילדים להגיע למידע ונקודות מבט שונות, מה שללא ספק מגדיל את המורכבות של הלחץ הפסיכולוגי שלהם.

4. 4 .. גורמים בודדים

אישיותם של ילדים, טמפרמנט, תחביבים וגורמים בודדים אחרים ישפיעו גם על בריאותם הנפשית.לדוגמה, ילדים מופנמים עשויים להיות קל יותר לחוש חרדה חברתית, וייתכן שיש סיכוי גבוה יותר כי ילדים מכוונים יסתגלו לסביבה החדשה.

שְׁלוֹשָׁהלעתים קרובות עלו בעיות של בריאות הנפש של ילדים

1. חֲרָדָה

חרדה היא אחת ההפרעות הפסיכולוגיות הנפוצות לילדות, המתבטאת כדאגה מוגזמת, עצבנות ופחד.ילדים עם חרדה עשויים לדאוג לעניינים יומיומיים, ביצועי בית ספר, אירועים עתידיים וכו ‘, המשפיעים ברצינות על חיי היומיום שלהם ועל הלמידה שלהם.

2. דִכָּאוֹן

דיכאון של ילדים בא לידי ביטוי בדרך כלל כעצב מתמשך, איבד עניין בפעילויות יומיומיות, הפרעות שינה ושינויים בתיאבון.דיכאון לא רק משפיע על מצבו הרגשי של ילדים, אלא גם גורם לקשיים בלמידה ומכשולים חברתיים.

3 .. שימו לב לפגם בתפקוד רב (הפרעת קשב וריכוז)

הפרעות קשב וריכוז היא הפרעה נוירולוגית נפוצה, המתבטאת בחוסר עקביות, רב -תנועה והתנהגות דחף.ילדים עם הפרעות קשב וריכוז עשויים להיתקל בקשיים בלמידה, חברתיים ויומיום.

4. 4 .. הפרות אפוקליפסה (מוזר)

ODD מתבטא בעיקר בסכסוך עם הורים, מורים ועמיתים, ומפגין התנהגות עוינת, פרובוקציה והרסנית.מודל התנהגות זה עלול לגרום לילדים להיתקל בקשיים בחברתית ואקדמאים.

ארבע, אסטרטגיית מניעה והתערבות

1. להקים סביבה משפחתית טובה

על ההורים לשאוף ליצור סביבה משפחתית חמה, הרמונית ותומכת, ליצור מערכת יחסים טובה של הורה -ילד עם ילדיהם ולתת לילדים טיפול ותמיכה מספקים.במקביל, על ההורים ללמוד שיטות טיפוח מדעיות כדי להימנע מנקודה מוגזמת או עונש חמור.

2. לספק חינוך מקיף בבית הספר

על בתי הספר לשים לב להתפתחות המקיפה של התלמידים, לא רק לשים לב להוראת הידע, אלא גם לבריאות הנפש של התלמידים.על המורים לכבד כל תלמיד, לשים לב לצרכים ולרגשותיהם, ולגלות ולפתור את הבעיות בהן נתקלו התלמידים בלמידה ובחיים.

3 .. חיזוק חינוך לבריאות הנפש

על הורים ובתי ספר לחזק את חינוך בריאות הנפש שלהם לילדים, לעזור להם להבין את חשיבות בריאות הנפש וללמוד כיצד לווסת רגשות ולהתמודד עם לחץ.בנוסף, ניתן לשפר את יכולתם של ילדים להבין ולהגיב לבעיות בריאות פסיכולוגיות באמצעות צורה של קורסים, הרצאות ופעילויות לחינוך לבריאות הנפש.

4. 4 .. פנה לעזרה מקצועית בזמן

לאחר שילד עלול להיות בעיות פסיכולוגיות, על הורים ובתי ספר לפנות לייעוץ פסיכולוגי או טיפול מקצועי עזרה בזמן.פסיכולוגים יכולים לספק פתרונות התערבות מותאמים אישית המבוססים על המצב הספציפי של ילדים, לעזור להם לפתור בעיות פסיכולוגיות ולהחזיר את הבריאות הפסיכולוגית.

בקצרה,בעידן זה של שינוי מהיר, ילדים מתמודדים עם אתגרים ולחצים חסרי תקדים.רק כשאנחנו באמת מבינים ומשימים לב לעולם הפסיכולוגי של ילדיםעל מנת לעזור להם לבנות מנטליות בריאה ולקבל בברכה אתגרים עתידייםמַהוּת

צ’אנג ‘בית החולים העירוני לרפואה סינית מסורתית ילדים וואנג הויזן